Nordberg Strykeorkester er stolt av en erfaren, kunnskapsrik og ivrig lærestab. Vi ønsker et positivt miljø for både elever og lærere. NSO har som mål at det er kontinuitet i undervisning for våre medlemmer. Juliet Jopling er orkestrenes hoveddirigent, og hun leder også Ungdomsorkesteret sammen med Vivian Sunnanå. Barneorkesteret og Junior/Aspirantorkesteret ledes av Mari Lerseth og Marek Bienkunski.
Hver lærer har ansvar for sine elever, både med tanke på musikalsk og teknisk utvikling, med timeplan for elevene, og kontakt med foreldrene. 
Det er opp til lærerne å bestemme om det passer best for elevene å ha timene alene eller i små grupper

Juliet Jopling spiller og underviser i fiolin og bratsj. Hun har lang erfaring først fra England og så i Norge, både i individuell undervisning og i samspills direksjon. Juliet har tatt inspirasjon fra Dalcroze, Kodály, Suzuki og Sheila Nelson sine undervisnings
metoder. Hun er, sammen med Mari Lerseth, en av grunnleggerne av Nordberg Strykeorkester, og har undervist og ledet orkesteret siden oppstart i 2011. Juliet Jopling er solobratsjist i Operaorkesteret, Engegårdkvartettens bratsjist, og er en av
Norges fremste kammermusikkutøvere. Samtidig som Juliet har en meget aktivt karriere som utøvende musiker, brenner hun for at hennes nabolag skal ha et inspirerende og gøy strykeorkester.
Hvorfor bratsj?
Jo, som bratjsist er man ALLTID ønsket i orkestre og kammermusikkgrupper! Bratsj har en utrolig fin og varm klang.
Hvis man forestiller seg en bløtkake, er bratsjen den gode saftige biten i midten. Og noen ganger er faktisk bratsjstemmene littegranne enklere enn fiolin stemmene….
Den engelske bratsjisten Juliet Jopling studerte ved Royal College of Music i London, med David Takeno ved Trinity College, Cambridge University, før hun studerte videre med Thomas Riebl ved Mozarteum i Salzburg. Juliets far var grunnlegger av Colchester Youth Chamber Orchestra der Juliet fikk lov til å spille fra hun var 8 år, til hennes store begeistring. Juliet har opptrådt som solist ved en rekke orkestere, bl a The Brandenburg Philharmonic, The London Soloists Chamber Orchestra og
Philharmonia, London. I 1997 og 2000 var hun prisvinner i Lionel Tertis Internasjonale Bratsjkonkurranse. Juliet har arbeidet i Chamber Orchestra of Europe, Ensemble Modern (Frankfurt), London Mozart Players, The English Chamber Orchestra, og har vært gjestende leder av bratsjgruppene i Camarata Academica Salzburg, i operaorkesteret i Rouen, Dresden Symfoniorkester, Norges’
Kringkastingsorkesteret og Oslo Filharmonien.
Bosatt i Oslo siden 2004, Juliet var lenge gruppeleder i Det Norske Kammerorkesteret, før hun fikk jobb i
Operaorkesteret. Hun spiller på en Giuseppe Guadagnini fra 1770.

Marek Bienkunski er utdannet med utmerkelse i Polen og i Norge. Han har vunnet flere priser i både nasjonale og internasjonale konkurranser og har deltatt i flere kurs kurs med anerkjente cellister, blant annet Peter Bruns, Torleif Thedéen, Robert Cohen, Gary Hoffman, Jens Peter Maintz, Hannah Roberts og Nicolas Jones. Marek er aktiv som solist, kammermusiker og cellolærer. Som cellist han deltatt flere festivaler i Polen, Norge, Sverige, Tyskland, Østerrike, Romania og Storbritannia. Marek er ofte benyttet som vikar i Oslo Filharmonien, Oslo Operaorkestret, KORK, Trondheim Symfoniorkester og flere andre.  Marek mener cello er et fantastisk instrument fordi av det kan spilles i alle registre, har en stor, varm klang og er nødvendig i nesten alle band. Og man kan sitte ned hele tiden når man spiller den.

Patrycja Blaszak er født og oppvokst i Polen. Hun fullførte studier ved Musikkakademiet i
Bydgoszcz og ved Norges Musikkhøgskole i Oslo hos prof. Detlef Hahn. Hun er en aktiv solist, kammermusiker, orkestermusiker og lærer. Patrycja er en prisvinner og finalist i flere fiolin- og kammermusikkonkurranser i Europa og har deltatt i en rekke festivaler og mesterklasser bl.a. i Wien og New York City. Hun samarbeider nåværende som en ekstramusiker i Oslo Filharmonien, spiller i fiolin-cello duo med en annen NSO lærer Marek og i Encore Piano Trio.
Patrycja synes at fiolin er kjempegøy å spille på grunn av nesten uendelige muligheter, vakre melodier skrevet for dette instrumentet og selvfølgelig en samspillglede!

Maren Lovise Nygård begynte å spille fiolin da hun var 7 år gammel, på Sortland Musikkskole. Hun er utdannet ved Norges Musikkhøgskole, der hun tok både bachelor- og mastergrad og hadde Harald Aadland og Detlef Hahn som lærere. For tiden jobber hun frilans som utøvende musiker. Maren har alltid vært glad i å spille i orkester, og var som ung medlem av Sortland Strykeorkester og Lofoten og Vesterålen Orkesterforening. Nå spiller hun som vikar i blant annet Kringkastingsorkesteret, Operaorkesteret og Oslofjord Kammerfilharmoni. Hun er også veldig glad i å undervise, og syns det er fint å være med på å føre videre tradisjonen med å spille fiolin til nye unge musikere.

Einar Bergem, født 1964 på Eidsvoll og oppvokst på Lillehammer, er en allsidig kontrabassist med utdannelse fra Østlandske Musikkonservatorium. Han har deltatt på kurs og masterclasses med blant annet bassister fra Berlin Filharmonien, og studert videre hos solobassist Bjørn Ianke ved Den Norske Opera. Einar har drevet som utøvende musiker i alle sjangere siden 1980, og har spilt i alt fra store symfoniske oppsetninger med stjerner som Pavarotti i Oslo Spektrum til solokonserter i små klasserom på grunnskolen.
Instrumenter han bruker er kontrabass, elbass, gitar og piano. Einar underviser i kontrabass, elbass og band ved Oslo musikk- og kulturskole, har faste komposisjonsprosjekter i grunnskolen for Deichmanske bibliotek, spiller i flere band, og er aktiv som frilanser. Han driver også eget lydstudio og plateselskap, hvor han fungerer som produsent, lydtekniker, programmerer, arrangør og komponist. Han er aktiv i oppbygningen av ”Musikk på Majorstuen” som er et spesielt tilrettelagt grunnskoletilbud for talenter i
musikk.


Vebjørn Stuksrud, (f. 1975) opprinnelig fra Lillehammer, er i dag bosatt i Heggedal i Asker.
Utdannelsen har han fra Norges musikkhøgskole i Oslo, der han først tok kandidatstudiet med Ørnulf Boye Hansen som lærer. Deretter ble det hovedfag i kammermusikk og soloinstrument på samme sted, med lærerne Magnus Ericsson og Peter Herresthal. Etter studiene var han ansatt i Bergen Filharmoniske Orkester fra 2002 til 2007. Han har deltatt i kammermusikkserier på Troldhaugen og Bergen Kunstmuseum, og på festivaler som Johan Halvorsen Musikkfest i Drammen, Vinterfestspill i Bergstaden og Asker kammermusikkfestival. Ved siden av sin utøvende virksomhet er Vebjørn også aktiv som fiolinpedagog i Nordberg strykeorkester. I dag arbeider Vebjørn som frilans fiolinist, for det meste på kontrakter med Kringkastingsorkesteret (Kork), Oslofilharmonien og Den Norske Operas orkester. Fra 2019 er han også engasjert som konsertmester i Drammen Symfoniorkester

Vivian Sunnarvik vokste opp i et musikalsk hjem med en far som er utøvende kontrabassist.
Hun fikk sin aller første cello i gave til 7 års dagen. Hennes far skal visstnok ha fått cellisten Aage Kvalbein til å velge ut den beste halvcelloen som fantes den gangen på Hornaas Musikk. Familien flyttet etterhvert til Bergen hvor hun begynte i Bergen kommunale
musikkskole. Hun ble etterhvert medlem av Kirkevoll skoles strykeorkester og som 12 åring medlem av Hordaland ungdoms symfoniorkester. Da hennes far fikk jobb i Oslo Filharmoniske Orkester, flyttet familen tilbake til Oslo. Der begynte hun som 15 åring sine videre cellostudier hos Geir Tore Larsen. Da hun var 19 år kom hun inn på Norges Musikkhøgskole hvor hun studerte til Bachelor i utøvende hos Aage Kvalbein. Senere dro hun til USA og tok sin Master of cello performance og Specialist of cello performance (Postmaster) fra University of Michigan, School of Music i Ann Arbor. Der studerte hun hos den legendariske danske cellisten Erling Bløndal Bengtsson. Rett etter studiene jobbet hun ett år som distriktsmusiker på Stord. Deretter noen år i Kristiansand Symfoniorkester. Vivian har jobbet som vikar i de fleste norske orkestre, men også som kammermusiker, solist, studio/band musiker i både inn og utland, og som alternerende solocellist ved Wermland Opera i Sverige. De senere årene har hun utdannet seg til musikk pedagog ved Norges musikkhøgskole og ved siden av sin jobb som strykeinstruktør og cellolærer jobber Vivian også aktivt som frilanscellist i både større og mindre ensembler. Vivian har undervist ved
Nordberg strykeorkester siden 2014.